כמה תמונות מוצר אתם צריכים ?

זו שאלה שעולה כמעט בכל פעם שאני עובד עם לקוח חדש בתחום המסחר האלקטרוני

 

לא תמיד יש לזה תשובה חד משמעית. ישנם מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון בעת קביעת המספר הנכון של צילום מוצרים לפרסום בדף המוצר בחנות שלכם.

 

בראש ובראשונה, מה אתם רוצים שהלקוחות שלכם ידעו על המוצר? האם יש בו פרטים מיוחדים שצריכים תמונות תקריב (מאקרו) שיעידו על איכות התפירה למשל או כפתור ספציפי ?

באופן כללי, מקום טוב להתחיל בו הוא 3 תמונות לכל מוצר: חזית המוצר, גב המוצר וצילום תקריב ובמקרים מסוימים גם תמונה קבוצתית ואפילו סרטון וידאו קצר.

 

אולי המוצר שלכם הוא ארנק או תיק גב, ובמקרה זה עדיין תרצו צילום קדמי, אחורי ופרטים, אבל אולי כדאי להוסיף צילום פנימי כדי שהלקוחות שלכם יוכלו להבין איך נראה החלק הפנימי של התיק שימו את עצמכם בנעלי הלקוחות שלכם, ונסו לדמיין מה הייתם רוצים לראות כדי לקבל החלטה לקנות.

 

חשוב לקחת בחשבון גלישה בנייד שם האתר נראה קצת שונה מהדסקטופ

עליכם לשקול כיצד נראה דף המוצר שלכם במכשירים ניידים. צילום מוצרים של תמונות בשולחן העבודה שונה ומוצגות בפורמט קרוסלה שמשתמשים יכולים ללחוץ דרכה, אך בנייד הן עשויות להופיע בסדר אחר. אם הלקוחות שלכם יצטרכו לגלול בין יותר מ-8 תמונות, זה עלול לגרום להם לאבד את הסבלנות ולא להגיע לכפתור הרכישה.

 

האם יש דרישות לפלטפורמה שבו תרצו לעלות את התמונות ?

יש לכם אתר מסחר אלקטרוני שבנוי בהתאמה אישית, או שאתם משתמשים ב-Shopify, Etsy או Amazon. לכל אחד מאלה דרישות משלו, לא רק מספר התמונות, אלא גם רזולוציה וגודל קובץ. זה נכון גם אם אתם מותג המספק תמונות לקמעונאי, בדקו איתו אם יש לו מספר נדרש של תמונות מוצר כדי למכור באתר או בפלטפורמה שאיתה הוא עובד.

 

מי קהל היעד שלכם?

לפעמים כדאי להשיג כל מידע שאתם יכולים על הבדלים גאוגרפים שבהם נמצאים הלקוחות שלכם ומה הן הציפיות שלהם לגבי מספר התמונות או הסגנון. אזורים מסוימים בעולם רגילים ל- 10 תמונות של מוצר בודד מזוויות שונות, בעוד שאזורים אחרים עשויים להסתכל רק על 3 או 4 הראשונים. ככל שהרכישות המקוונות צומחות ועסקי המסחר האלקטרוני הופכים יותר ויותר גלובליים, עליכם לחפש מידע על מה ששווקים גלובליים שונים מצפים בכל הנוגע לתמונות מוצר.

 

מה מתחרים במרחב שלכם עושים?

אמנם אני לא תמיד ממליץ להשוות את עצמכם לאחרים כשמדברים על תוכן, קריאייטיב, צילום מוצרים, אבל זו בהחלט דרך שימושית כדי לזהות מגמות בצילום מוצר בתחום בו אתם פועלים, במיוחד כאשר מנסים לקבוע משהו מעשי כמו מספר התמונות.

 

 בדיקת A/B

לרוב האתרים ופלטפורמות הקמעונאות יש דרך מובנית לבדיקת A/B. למותגים גדולים יותר אתם יכולים להרחיב את זה לקמפיינים במייל, קמפיינים PPC וכו'.

נגיד ויש לכם גרסה אחת של עמוד מוצר עם 3 תמונות, וגרסה אחרת של עמוד מוצר עם 8 תמונות. באמצעות כלי כמו Google Analytics, אתם יכולים לעקוב אחר המרות ייחודיות לכל עמוד, ולהשתמש בזה כדי לקבוע אם העלות למוצרים נוספים של תמונות מוצר שווה את ההחזר בהמרה.

 

 

אמרתי את זה במאמרים אחרים, וכדאי לומר את זה שוב כאן. צילום מוצרים הוא חלק מהמיתוג והמיצוב שלכם בשוק. זה חלק מהמיתוג שלכם כמו השם, הלוגו, התוכן הפרסומי, התוכן השיווקי ועיצוב אתר האינטרנט שלכם. הלקוחות שלכם צריכים לחוות עקביות בכל הנוגע לתוכן שלכם, כולל תמונות מוצר. זה הזמן לשמור על החווית משתמש איכותית ולהציג את המוצרים שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

הכותב הוא מתן אביב צלם מוצרים ואוכל מקצועי.

 

 

שלב ראשון

שיחת טלפון ראשונה בה נבין יחד מה הם הצרכים של העסק שלכם ולאחר תיאום ציפיות נחליט על הקונספט המתאים ביותר לצילום

שלב שני

קבלת הצעת מחיר בהתאמה אישית, אישור ההצעה במייל ולאחר מכן שליחת המוצרים לסטודיו להתחלת עבודה (בפעמים מסוימות הצילומים יתבצעו בשטח החברה)

שלב שלישי

קבלת התמונות לאחר עיבוד ריטוש ועריכה בלינק פרטי ונוח להורדה בסוף התהליך תיאום איסוף של המוצרים מהסטודיו