פקשוטים – מה זה ואיך עושים את זה ?

המטרה העיקרית של צילום פקשוט היא להציג מוצר באופן המדויק ביותר, שיימכר לאחר מכן בעזרת ערוצי שיווק בעיקר באתרי מכירה. בתהליך צריך להציג את המוצר בצורה המדויקת ברורה על רקע לבן.

 

קניות מקוונות ומכירת מוצרים דרך האינטרנט הם עסקים גדולים. הגידול בתחום המכירות הזה גדול בהרבה מכל מגזר אחר ובאירופה מראה עלייה של 16% בכל שנה בשנתיים האחרונות (www.retailresearch.org) מספר זה גדל מדי שנה וצפוי להמשיך לגדול במשך.

 

בואו נסתכל על 5 יתרונות מרכזיים והסיבות לכך שאתם צריכים להשתמש בצילומי פקשוט איכותיים כדי למכור את המוצרים שלכם בקנה מידה גדול.

 

1. לקוחות יודעים בדיוק מה הם קונים

 

הדבר הראשון שלקוחות פוטנציאליים חושבים לעצמם בעת גלישה בחנות מקוונת הוא "האם הם מוכרים את מה שאני מחפש?". בשניות הראשונות של לקוח פוטנציאלי שמצא את החנות המקוונת שלך, אתם צריכים להוכיח בצורה ברורה שאתם באמת מוכרים את המוצרים שהוא מחפש. אם לא, בקרוב הם ימשיכו הלאה ויחפשו מקום אחר.

 

אם יש לכם תמונות נקיות, ברורות ומסודרות שמראות בדיוק מה אתם מוכרים אז הלקוחות יוכלו להחליט מיד אם להמשיך לגלוש באתר שלכם. רק אם תעשו עליהם רושם חיובי וזה משהו שכסף או קידום אתרים לא יכולים לקנות!

 

היבט נוסף הוא שלקוחות לא יכולים לגעת ולהרגיש את המוצרים שאתם מציעים כמו בחנות פיזית רגילה. הם צריכים להיות בטוחים שמה שהם קונים זה בדיוק מה שהם רוצים והדרך היחידה לעשות זאת באינטרנט היא באמצעות תמונות איכותיות שמתארות את המוצר שלכם באופן ברור ונקי.

 

2. נותן לכם אמינות

 

 יש המון קונים באינטרנט שעדיין חוששים מהזמנות אונליין, כולנו שמענו את סיפורים הקשורים להונאות פישינג, קבלת מוצרים שונים/פגומים וכל כך הרבה הונאות מקוונות אחרות לכן, בעת קניות באינטרנט, הלקוח רוצה לראות בדיוק מה הוא קונה ממכם.

 

אם תעשו את המסלול הקל ופשוט תיקחו תמונת מוצר גנרית מגוגל, הלקוחות מיד יחשדו מדוע אינכם מציגים תמונות אמיתיות של המוצרים שלכם שימוש בסוג כזה של תמונות נתפש לעתים קרובות על ידי מבקרים בחנות  שיש לך מה להסתיר וייתכן שאתה מנסה להטעות אותם. זה בהחלט לא בונה את האמון של הלקוח בכם או בחנות שלכם.

במקום להיכנס למקום הזה תכלו פשוט את  להשקיע בצילום פקשוט מקצועי ומקורי משלכם אז הלקוחות יזהו מיד שאתם עומדים מאחורי המוצרים שלכם ורמת האמינות תעלה פלאים.

 

3. זה מראה שאתם גאים ודואגים למוצרים שלכם

 

כאשר לקוחות עושים קניות באינטרנט, הם לא יכולים לראות אותכם באופן אישי. אם אתה בעלי עסק מסודרים, אדיבים ונחמדים, המידע היחיד שיש להם לבסס את שיקול דעתם הוא מה שהם רואים מולם, וזה האתר שלכם.

 

כדי לשמור על המבקרים מעורבים ופעילים, האתר שלך צריך להיות מעוצב היטב, קל לניווט, מהיר ומאובטח. הנחה תת-מודעת נוספת שלקוחות מניחים היא שאם אתר אינטרנט נקי ויעיל אז הבעלים חייב גם להתייחס לכל שאר ההיבטים של העסק שלהם באותו אופן.

 

כיום, ישנם מכשירים רבים כמו סמארטפונים וטאבלטים המסוגלים "לצלם". עם זאת, זו לא המצלמה שיוצרת תמונת פקשוטים חדות ונקיות . צילום איכותי זה שילוב של ידע מעמיק בתאורה, קומפוזיציה וריטוש בפוטושופ לאחר הצילומים, ניסיון ויצירתיות. האופן שבו הידע הזה מיושם כדי לגרום למוצרים שלך להיראות במיטבם הוא חלק גדול ממה שאתם משלמים עבורו כאשר אתם מזמינים צלם מקצועי.

 

4. מפחית תלונות והחזרות של לקוחות

 

כפי שתואר בנקודות לעיל, קונים מקוונים רוצים לדעת מה הם קונים לפני שהם מאשרים רכישה. לכן, עבור כל מוצר שאתם מוכרים, אתם מספקים מבחר תמונות באיכות גבוהה המציגות את כל ההיבטים של המוצר ואז יש סיכוי גבוה יותר שהם יקבלו החלטה מושכלת אם לרכוש או לא. לקוחות אלה נוטים להיות יותר מרוצים מהרכישה שלהם ולא ירצו להחזיר את המוצר.

מצד שני, אם תציגו רק תמונה, באיכות נמוכה ומוארת בצורה גרועה, יש סיכוי גבוה שאותם לקוחות יהיו לא מרוצים מהרכישה שלהם ויחזירו. לא רק שזה יעלה לכם כסף, אלא שזה גם עלול לפגוע במוניטין שלכם.

 

5. הגדלת הרווח וההחזר על ההשקעה

מחקרים רבים הראו שיש קשר חזק מאוד בין איכות המוצר לבין הרווחיות שלו. למעשה, מוצרים באיכות גבוהה מייצרים החזר גבוה יותר על ההשקעה (ROI) עבור כל נתח שוק נתון.

הגדרת הערך של מוצר ספציפי היא קשה מאוד ותשתנה מאדם לאדם. עם זאת, כדי לאפשר לכם ליצור מוצר באיכות גבוהה נדרשת כמות של השקעה. יש סיכוי גבוה יותר שתתוגמלו ברווחים גבוהים יותר מלקוחות חוזרים מרוצים. בהתחשב בזמן ובמאמץ הנדרשים כדי לפתח ולהכין מוצר לשוק, זה יהיה מטורף אם אי פעם תשקלו לחסוך בצילום מוצר איכותי.

 

כעיקרון עסקי כללי, מזעור עלויות מבלי לוותר על האיכות יכול להביא עסק בכל רמה לרמה הבאה צריך להוציא כסף בחוכמה כדי למקסם את ההחזר על ההשקעה שלכם.

 

הכותב הוא מתן אביב צלם מוצרים ואוכל מקצועי.

 

 

 

שלב ראשון

שיחת טלפון ראשונה בה נבין יחד מה הם הצרכים של העסק שלכם ולאחר תיאום ציפיות נחליט על הקונספט המתאים ביותר לצילום

שלב שני

קבלת הצעת מחיר בהתאמה אישית, אישור ההצעה במייל ולאחר מכן שליחת המוצרים לסטודיו להתחלת עבודה (בפעמים מסוימות הצילומים יתבצעו בשטח החברה)

שלב שלישי

קבלת התמונות לאחר עיבוד ריטוש ועריכה בלינק פרטי ונוח להורדה בסוף התהליך תיאום איסוף של המוצרים מהסטודיו