לצלם את סיפור המותג – צילום מוצרים

צילום מוצרים שמספר את סיפור המותג שלכם


בניגוד לחנויות פיזיות בעולם האמיתי שם הלקוחות יכולים ממש לחוש את המוצר שהם קונים, בחנויות אונליין הסיפור קצת שונה הקונים מסתמכים על המידע שאותו אתם מספקים להם בתיאור המוצר.
לכן התיאור חייב להיות מדויק אמין ואיכותי עם כמה שיותר פרטים אחרת הם לא יהיו בטוחים לקנות אותו וגם אם כן יש אפשרות שירצו להחזיר אותו וממצב כזה אתם רוצים להימנע גם כדי לא להפסיד כסף וגם כדי לשמור על המוניטין שלכם ולספק חווית קניה טובה ללקוחות שלכם.

אז בשילוב עם תיאור מוצר נכון ומפורט כמובן נשלב צילום מוצרים מקצועי שהוא דבר חיוני וחושב בהצגת המוצרים שלכם תמונות מוצר ברמה גבוהה מאפשר ללקוחות שלכם לראות את הפרטים הקטנים עם זה סוג תפירה של הבד או מאיזה סוג של חומר המוצר עשוי ובכך לתת להם ביטחון ולשכנוע אותם שזה המוצר שהם צריכים ומחפשים.

באתרי אונליין ישנם שלושה סוגים מרכזים של תמונות:

תמונות מוצר מינימליסטיות

אלה התמונות שסביר להניח שתמצאו כאפשרות הראשונה בעמוד מוצר. הן תמונות איכותיות וממוקדות של המוצר על רקע צבע אחיד – בדרך כלל לבן

דוגמא :

תמונות מוצר בשימוש

צילום מוצרים אלה מציגים את הפריטים שלכם בהקשר שבו הם משמשים. בניגוד להתמקדות בפרטים, תמונות אלו מאפשרות ללקוחות להבין מה גודל המוצר ומה עושים אתו כדי להשתמש בו בצורה נכונה ביותר.

דוגמא :

תמונות אווירה/סיפור מותג

בעולם השיווק ישנו מושג בשם (emotional selling proposition) ESP הצעת מכירה רגשית.
ראשית, חשוב להבין שרגשות ממלאים תפקיד גדול בהחלטות שלנו. למעשה, רגשות הם כוחות כה חזקים, שלא היינו יכולים לקבל החלטות בלעדיהם.
על פי מחקר שערך הפרופסור אנטוניו דמסיו, רגשות נחוצים לכל תהליך קבלת ההחלטות שלנו ולהשפיע על מה נקנה.
בצילום מוצרים מהסוג הזה יאפשרו ללקוחות להתחבר למותג בצורה רגשית עוד יותר הם ממש ירגישו את הסיפור שאתם רוצים לספר וידמיינו את עצמם כבר משתמש במוצר שלכם.
זאת גישה שיווקית עם המון כוח והשפעה, זכרו יצירת רגש הוא המפתח ללב הלקוחות שלכם.

דוגמא:

הינה כמה נתונים סטטיסטיים של מסחר אלקטרוני המראים עד כמה תמונות מוצר מקצועיות חשובות לחנות המקוונת שלך: 83% ממשתמשי הסמארטפונים בארה"ב טוענים כי צילום מוצרים משפיע מאוד על החלטות הרכישה שלהם.
https://bit.ly/3yEOVKq (מקור) המראה החזותי של מוצר מהווה גורם מכריע מרכזי ל 93% מהקונים.
60% מהקונים המקוונים האמריקאים אמרו שהם צריכים לראות בממוצע שלוש או ארבע תמונות.
הערך הממוצע הנתפס לתמונת מוצר גדולה היה 13.50 דולר יותר מהתמונה הקטנה יותר.
22% מההחזרות מתרחשות מכיוון שהמוצר נראה שונה במציאות מאשר בתמונות המוצר.

הכותב הוא מתן אביב צלם מוצרים ואוכל מקצועי.

שלב ראשון

שיחת טלפון ראשונה בה נבין יחד מה הם הצרכים של העסק שלכם ולאחר תיאום ציפיות נחליט על הקונספט המתאים ביותר לצילום

שלב שני

קבלת הצעת מחיר בהתאמה אישית, אישור ההצעה במייל ולאחר מכן שליחת המוצרים לסטודיו להתחלת עבודה (בפעמים מסוימות הצילומים יתבצעו בשטח החברה)

שלב שלישי

קבלת התמונות לאחר עיבוד ריטוש ועריכה בלינק פרטי ונוח להורדה בסוף התהליך תיאום איסוף של המוצרים מהסטודיו