תכל'ס, אם אתה מוכר מוצרים – אתה בטח כבר יודע שתמונה טובה שווה זהב. לקוחות גוללים, מסתכלים, ואם המוצר לא נראה טוב – הם פשוט ממשיכים הלאה. זה לא משנה אם אתה מוכר אונליין, בשוק או בקטלוג – תמונה חזקה תעשה את העבודה.
אבל רגע לפני שאתה קופץ ליום צילום, חשוב לדעת: ההכנה שלך מראש תשפיע לגמרי על איך שהתמונות ייצאו.
אז הנה 4 צעדים פשוטים שיעזרו לך להגיע מוכן, בלי לחץ, ועם סיכוי טוב לצאת מהצילומים עם תוצאה שממש תעשה חשק לקנות.
1. תבין קודם כל מה המטרה שלך
לפני שאתה מתעסק באיזה רקע לבחור או איפה יהיה הפלאש – עצור רגע ותשאל את עצמך: למה בכלל אני מצלם? התמונות הולכות לאתר? לפייסבוק? לקמפיין מודפס?
מי אמור לראות את זה? לקוחות קיימים? לקוחות חדשים? צעירים? מבוגרים?
והאם אתה רוצה תמונות בסגנון נקי ואלגנטי, או אולי משהו יותר אווירתי ועם סיפור מאחוריו?
כשתדע את התשובות, יהיה לך (ולצלם) הרבה יותר קל לכוון למטרה הנכונה. ובאמת, אחד הדברים שעושים הכי הרבה סדר ביום של צילום מוצרים זה כשיש דוגמאות השראה – פשוט שולחים לצלם תמונות שמצאו חן בעיניך וזה כבר עושה חצי מהעבודה.
2. תסדר את המוצרים מראש
כבר כמה ימים לפני יום הצילום, שווה לשבת ולעשות רשימה – אילו מוצרים אתה רוצה שייכנסו לצילום? לא צריך להביא את כל המחסן – תבחר את מה שהכי חשוב.
אפשר לחלק את המוצרים לשלוש קבוצות: הדברים הכי חשובים, כאלה שהם נחמדים שיהיו, ודברים שאם יישאר זמן – נצלם גם אותם.
ואחד הדברים הקריטיים – אל תביא מוצרים פגומים או עם לכלוכים. לא נעים להגיד, אבל בצילומים רואים הכול. לא משנה כמה טוב הצלם, אם הבאת בקבוק מקומט או צנצנת עם תווית חצי מקולפת – זה ייראה חובבני.
ואז יתחילו עריכות, תיקונים, צילומים חוזרים… בקיצור, כל הרעיון של צילום מוצרים מקצועי הולך לפח אם לא מתכוננים כמו שצריך.
3. תנקו, תבריקו, תכינו
יום לפני הצילומים – תעבור על כל מוצר אחד-אחד. תנקה אותו, תוריד אבק, תנגב טביעות אצבע. בעיקר כשזה משהו מזכוכית או פלסטיק שקוף – כל כתם קטן קופץ ישר בעין.
תוריד מדבקות לא רלוונטיות, תדאג שהכול שלם, בלי סדקים או שריטות.
אם יש מוצרים עדינים – תעטוף אותם טוב. תביא מגבונים, נייר סופג, מה שצריך. זה אולי נשמע קטנוני, אבל בוא נגיד את זה ככה – ההבדל בין תמונה בינונית למשהו שממש מוכר, זה לפעמים רק הניקיון של המוצר. במיוחד כשמדובר בסטודיו של צילום מוצרים, שם כל פרט קטן בולט פי כמה.
4. תביא איתך דברים שיעשו אווירה
אם אתה לא הולך על צילום נקי עם רקע לבן – תחשוב איזה דברים קטנים אפשר להביא שיעשו סטייל. דברים כמו פרחים, כלי אוכל, ספרים, בד יפה – כל דבר שיכול להשתלב בתמונה ולעזור למוצר שלך לספר סיפור.
הפריטים האלה (מה שנקרא "פרופס") עושים המון. הם עוזרים למוצר שלך להרגיש שייך, להיות חלק מעולם, לגרום לצופה לדמיין איך זה ישתלב אצלו בבית או בחיים. וזה בדיוק מה שהופך צילום מוצרים רגיל לתמונה שאי אפשר להתעלם ממנה.
לסיכום – אל תזלזל בהכנה, היא שווה לך כסף
הכנה ליום צילום זה לא רק לסדר את המוצרים בקופסה ולבוא. זה להבין למה אתה מצלם, מי קהל היעד, מה אתה רוצה לשדר – וגם איך להוציא מהמוצרים שלך את הכי טוב שיש להם לתת.
בסוף, גם הצלם הכי טוב לא יכול להציל מוצר מקומט או מלוכלך. אבל כשאתה מגיע מוכן, עם מוצרים מבריקים, מסודרים ומדויקים – זה מה שהופך את היום צילום למוצלח במיוחד.