כיצד לצלם מוצרים בעלי השתקפות גבוהה
המדריך לשליטה בהשתקפויות
צלמים מתמודדים עם אתגרים רבים בזמן צילום מוצרים בעלי השתקפות גבוהה כמו משקפי
שמש, שעונים, כלי נירוסטה, זכוכיות, אבני חן, תכשיטים ומתכות.
אבל, צלם שיודע לעצב את האור ולשלוט בו יוכל לבטל את ההשתקפויות והסחות הדעת שלא
מחמיאות למוצר ויתמודד עם הסיטואציה בקלות רבה.
צילום זכוכית שקופה
ישנן דרכים שונות לצלם זכוכיות, השיטה המחמיאה והבולטת ביותר נקראת "תאורה אחורית" –
השיטה תחמיא לכל מוצר זכוכית על ידי ניצול השקיפות של הזכוכית כדי להעניק למוצר את
המראה הצלול והנעים לעין.
ישנה טכניקה נוספת ושימושית מאוד הנקראת "הקפצה" והיא בעצם הקפצת מקור האור
לאובייקט אחר לפני שהוא מגיע למוצר.
על מנת ליצור מערך תאורה אחורית, נזדקק לאזור צילום רחב ונוח במיוחד מכיוון שלרוב מדובר
במוצרים שבירים. נמקם את מקור האור שלנו מאחורי המוצר כך שתאורת הפלאש תאיר ישירות
דרך הזכוכית ותדגיש את קווי המתאר החיצוניים והקימורים הטבעיים של כל חלק. את המצלמה
נמקם בזווית של 45 מעלות, לאחר מכן עלינו לרכך את מקור האור באמצעות פזר אור.
לקבלת קווי מתאר ברורים יותר וצבעים נועזים יותר, נשתמש בקאפות שחורות לשני הצדדים של
המוצר. פעולה זו תבליט את צבעי המוצר ותדגיש את הקצוות של כלי הזכוכית. בסדרת התמונות
למטה, ניתן לראות את ההבדלים בין שימוש ללא לוחות קצף בצדדים, שימוש בלוחות לבנים,
שימוש בלוחות שחורים ושימוש בלוחות שחורים צמודים מאוד למוצר.
את סט הצילום נקים בחדר עם קירות לבנים בכדי להימנע מכך שצבע הקירות או אובייקטים
נוספים ישתקפו ויופיעו בפריים.
בכדי לשמור על עקביות נשתמש בחצובה, נקפיד לנקות את המוצר כמה שיותר בכדי שלאחר
מכן בשלב העריכה יהיה לנו נוח וקל יותר.
לסיכום, צילום מוצרים בעלי השתקפות הם מסוג המוצרים שיותר קשה לצלם
ויש מספר פרמטרים וטכניקות שצריך לקחת בחשבון לפני כל סט צילום.
בחירה נכונה של צלם יכולה להשפיע על נראות התוצרים הסופיים.
הכותב הוא מתן אביב צלם מוצרים ואוכל מקצועי.