צילום פקשוטים – בגדים

בכדי לייצר צילומי הלבשה מקצועיים למותגים אופנתיים יש כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון.

במאמר זה אכסה את כל מה שאתם צריכים לדעת על צילום בגדים שימכרו מהר יותר:
הכנות נחוצות, מציאת דוגמן או דוגמנית מתאימים למותג בכדי להעביר את סיפור המותג בדרך הנכונה ביותר.

צלמי מוצר ובעלי מותגים רבים מאמינים שצילום בגדים אינו מסובך כמו צילום תכשיטים או סוגים אחרים של צילום מוצרים וכאן הם טועים.
סוג צילום זה דורש הכנה רבה יותר ממה שנדמה לנו.
צילום פקשוטים מקצועי של בגדים מצריך את הדברים הבאים:

  1. צילום בגדים על דוגמנים או בובות על מנת להראות את האופן שבו הפריט מתאים לגוף וצורתו.

    שימוש בדוגמנים מהווה יתרון מסוים, בעזרתם ניתן לצלם תנוחות שונות כדי לבחור את הזוויות המחמיאות ביותר למוצר שלכם.

  2. גיהוץ וניקוי הבגדים לפני סט הצילום – פגמים קלים כמו קמטים או כתמים בבגדים עלולים להפריע מאוד. לכן אני מציע להגיע עם בגדים נקיים מגוהצים ומגהץ (יש בסטודיו) לתיקונים קטנים במהלך הצילום כדי להיפטר מהקמטים בבגדים. במידה ויהיה קמט או כתם עקשנים במיוחד בחלקים מסוימים תמיד נוכל להסיר אותם בפוסט פרודקשן שנעשה בפוטושופ.

  3. הסרת תוויות ותגי מחיר – לפני כל סט נוודא להסיר את אותן התוויות בכדי שלא יסתירו ויגנבו פוקוס מהבגד וגם כדי לחסוך זמן יקר בעריכת התמונות.

  4. הדגשת תכונות ייחודיות – בכדי להעלות את תחושת הביטחון וכוונת הקניה בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלים שמבקרים באתר שלכם נקפיד להוסיף גם תמונות מאקרו בכדי להציג את סוג הבד, אופן התפירה וכמובן את האיכות.

  5. כמות תמונות משכנעת – במציאות של היום ובמיוחד שמדובר בבגדים לא מספיקות תמונה אחת או שתיים כדי להציג את הבגד באופן אידיאלי, נכוון לחמש עד עשר תמונות של פריט אחד מזוויות שונות ככל הניתן. כמו כן, נתמקד באלמנטים חשובים כמו רוכסנים, כפתורים ולוגו שמבדילים את המותג שלכם מאחרים.

  6. הפניות לרפרנסים ממותגים מובילים בעולם שמשמשים עבורכם מודל לחיקוי.

לסיכום, צילום בגדים אכן נכנסים באותה הקטגוריה של צילום מוצרים רק עם הכנות נוספות ותשומת לב לפרטים הקטנים בכל הקשור לבדים וסגנון תאורה מתאים.

הכותב הוא מתן אביב צלם מוצרים ואוכל מקצועי.

שלב ראשון

שיחת טלפון ראשונה בה נבין יחד מה הם הצרכים של העסק שלכם ולאחר תיאום ציפיות נחליט על הקונספט המתאים ביותר לצילום

שלב שני

קבלת הצעת מחיר בהתאמה אישית, אישור ההצעה במייל ולאחר מכן שליחת המוצרים לסטודיו להתחלת עבודה (בפעמים מסוימות הצילומים יתבצעו בשטח החברה)

שלב שלישי

קבלת התמונות לאחר עיבוד ריטוש ועריכה בלינק פרטי ונוח להורדה בסוף התהליך תיאום איסוף של המוצרים מהסטודיו