למצוא את הצלם המתאים ביותר עבור המותג שלכם זה כמו למצוא את מעצב השיער האהוב עליכם שמכיר ויודע מה אתם צריכים.
ישנו מגוון רחב מאוד של צלמים יש זולים, יש יקרים, יש פחות מקצועיים ויש מדהימים שיעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר וכל זה ידרוש ממכם לעשות בדיקה מעמיקה ולמצוא את "ההתאמה הנכונה" עבורכם.
בעולם השיווק ישנו מושג בשם (emotional selling proposition) ESP – שיווק באמצעות רגש.
לדוגמא, פרסומת למותג פסטה שבה רואים מס' אימהות המכינות ארוחת צהריים לילדיהם החוזרים מבית הספר כדי לסמל אהבה, דאגה ומשפחתיות.
לחברה שלכם יש מסר לחלוק עם העולם, ולאופן שבו אתם תמתגו אותה תהיה השפעה מכרעת על מיצוב המותג שלכם בעייני קהל היעד.
מיתוג הוא לא רק הלוגו שלכם, השפה העיצובית או אתר האינטרנט שלכם.
המותגים הטובים בעולם הם עקביים, ממוקדים ומרתקים, והם עושים זאת באמצעות פלטפורמות שונות כדי לשתף את המסר שלכם.
צילום מוצרים היא אחת הדרכים הטובות ביותר לרתק את הקהל שלכם באמצעות תמונות שמציגות את המסר והסיפור של המותג.
סוג הצילום בו אתם תשתמשו יעזור לחזק את בידול המותג שלכם מהמתחרים.
תמונות "סטוק" גנריות שאפשר לקנות מכמה אתרים מובלים.
תמונות מקוריות וייחודיות שכוללות בריף מסודר שלכם עם דגש גדול על חוזקות ויתרונות המותג.
האפשרות הראשונה היא יחסית יותר זולה שזה סוג של יתרון אבל זה מגיע עם חיסרון היא לא תורמת לייחודיות המותג שלכם ויש סיכוי מאוד גדול שתבחרו תמונה מסוימת לאתר שלכם ואת אותה התמונה קהל היעד שלכם יוכל למצוא גם באתר של המתחרים שלכם וזה כבר נראה פחות מרשים ופחות מקצועי.
האפשרות השנייה היא עדיפה יותר והיא מספק לכם חופש, גמישות והדגשת יתרונות המותג שלכם בצורה מקצועית.
גם אם החברה או הארגון שלכם נחשבים קטנים, הפוטנציאל להגדיל את הרווח על ידי תוכן איכותי בעקביות הוא עצום.
כיום, רוב העסקים הקטנים נוכחים ופעילים ברשתות החברתיות.
נוכחות דיגיטלית היא דרך בטוחה למשוך תשומת לב למה שיש לכם להציע, במיוחד אם אתם עובדים על שיפור המעורבות כדרך לשמור על שגשוג העסק שלכם.
החלטתם שאתם צריכים צלם מקצועי? מעולה רק שימו לב למילה "מקצועי".
מצאו מישהו שיכול לספק תמונות בהתאם לצרכים שלכם, מישהו שיודע פוסט פרודקשן באיכות גבוהה ומבין את הסגנון שהכי מתאים למותג שלכם.
זכרו כי מיטב הצלמים רוצים לעשות עבודה נהדרת ולהעביר את התמונות הטובות ביותר.
הם נלהבים, הם מכוונים לפרטים, יצירתיים ויהיה להם סוג צילום שהם נוטים להצטיין בו.
גם אתם תרצו לוודא שאתם עובדים עם מישהו שעומד בדד ליין ונוח לכם לעבוד מולו.
כדי לשפר ולחדד את התהליך הצלם ישאל אתכם שאלות ספציפיות בכדי להבין מהו התקציב ולהבהיר מה נחוץ כדי שהפרויקט ייצא לפועל בצורה הטובה ביותר.
הגדירו את הפרויקט ואת צרכי המותג.
כלקוח, עליכם לספק ציפיות ברורות לגבי יום הצילום.
האם אתם זקוקים לתמונות באנר לאתר? אולי בכלל לאינסטגרם? האם אתם צריכים תמונות מוצר על רקע לבן? (פקשוט) או צילומי אווירה עם רקעים שונים וקומפוזיציות מורכבות.
כבעלים של עסק, בכל פעם שאתם מזמינים צלם עדיף ליצור בורד השראה בפינטרסט שיספק תיאור מפורט ככל האפשר על תכונותיו של המוצר והאווירה הכללית שתרצו לשדר .
לדוגמה:
ייתכן שתרצו ליצור רשימה כזו אם אתם משיקים קו מוצרים חדש לעסק המוכר כלי מטבח:
המוצרים עשויים נירוסטה ולכן הם בעלי השתקפות.
צילומי תקריב (מאקרו שוט).
צילום מוצרים על רקע לבן.
תמונות זווית רחבה, עבור הבאנר בדף הבית של האתר.
שלושה דגמים (שלוש נשים מגוונות).
צילום מוצרים בשימוש.
הצילום חייב לכלול מטבח נקי ומודרני.
יש להשתמש בפלטת צבעים תואמת לשפת המותג.
תמונות אווירה שישמשו לחשבונות אינסטגרם ופייסבוק.
רשימה כזו באמת יכולה לעזור לכם לצמצם את סוגי התמונות להן תזדקקו ותאפשר לצלם לקבל מושג טוב יותר לגבי הציפיות והצרכים שלכם.
ככל שמפורט יותר, כך טוב יותר.
בדרך זו, אין פערים.
הכותב הוא מתן אביב צלם מוצרים ואוכל מקצועי.